fredag, maj 25, 2007

friluftsdag

tjooooooohej.
idag har det varit en underbar fredag<3<3>

Jaja, idag hade vi friluftsdag och vi var vid skatås. Man fick välja tidigare en valfri aktivitet och jag valde brännboll. Det fanns beach volleyboll, frisbee, fotboll, joggning, vandring m.m.
Det var jättebra lag :) haha och alla personer både de som inte var med i vårat lag var duktiga och roliga! Så det blev ett underbart spel. Det avslutade med 177-116 (177 till oss såklart). (:

Efter det (cirka en timme efter) så åt vi våran matsäck. Och vid mitt bord gjorde vi namnleken eller vad man ska säga. Man säger ett tema ex "djur" så säger man ett djur "apa" så slutade det på a "antilop" slutar på p "panter" o.s.v. hehe skojigt!

Sen skulle klassaktiviteterna börja. Stafett m.m. skulle vi möta andra klasser/grupper. Min klass var då 9ef:3 eller ja grupp.
Det var stafett, knyta rep om bena och springa runt typ, balansövning (1 pers), smidighets övning typ (2 pers), dragkamp, repövning & springa runt ett rack och tillbaka.

Stafett: DET GICK SUPER BRA! Vi vann såklart, men egentligen trodde inte jag det. Det var den första övningen och jag trodde att typ cd2 eller någon annan klass skulle vinna.

Balansövning: Kära Sandra, som var skit grym! Hon åker då konståkning så det klarade hon fint, hon hade benet högre upp så det var snyggare. Fast ibland var det ju nära att vi åkte ut och så hoppade hon lite men det gick bra. Jag har för mig att 9cd:2, Anna, trodde att det var slut för några applåderade så hon slutade eller något så vi vann. men ändå :D HIHIH, bra jobbat Sandra.
Efter den här vinsten kändes det verkligen som om vi skulle vinna det hela haha =) Allt detta blev så himla roligare när vi vann och det gick så bra för oss. Alla peppade varandra och hejade!

Stafett med rep: Det var väl något sådant, fast där gick det inte lika bra vi kom väl 4:a tror jag. Så vi fick inget poäng. 1:a 3 poäng, 2:a 2 poäng och 3:a 1 poäng.

Smidighet: Något sådant, jag hittar på egna namn tror jag haha :D Men där skulle man vara två personer. Det var jag bara för jag var liten och smidig eller något haha sen så skulle det vara någon som var stark och så och det var egentligen Josef men bytte till Fredrik. Vi testade göra övningen på Fredrik och sedan hade vi inte mycket tid över så det fick bli honom. Men man skulle klättra på låret först och sen över hans huvud skulle komma under och så skulle man ner med huvudet till gräset typ fast man fick inte nudda och så runt alltså man ska komma upp igen och göra det igen utan att nudda gräset haha ;) jag gjorde ett och typ ett halvt? :) Kom 3:a. alltså 1 poäng.

Dragkamp: Okej detta var ju verkligen bäst. haha jag skrev som attans och ja min röst var helt slut. hes och allt. Väldigt ansträngande! Men jag måste såklart skrika och heja på hihi.
Josef, Fredrik, Sam och Billy var med av killarna. Jasmine, Malin, Sandra och Annika var med av tjejerna. Väldigt bra var det! Först gick det inte så bra men efter första när vi förlorade (av 3) så bytte de taktik så Josef stod längst fram. jepp och vi vann av dem och sedan av de andra och i slutet så mötte vi det andra som har vunnit över de andra så vann vi med fast det var väldigt lika men ef3 är ju bäst. jepp puss på er! :)

Repövning: Njae, den finns inte så mycket att prata om. Det gick inte bra där vet inte vad vi kom. Men vi skulle ha gjort en annan taktik men det tänkte inte vi på, Josef kom på det efter :P Att vi skulle börja från båda hållen innan. Man skulle ta ett långt rep och den skulle ner från t-shirten och under byxorna sedan till nästa person och så skulle man knyta.

Springning runt ett rack: Det får jag kalla det! ahhaha så himla roligt, bra slut. ALLA blev snurriga och kunde inte gå rakt jag halkade när jag skulle snurra tio varv runt på det sjätte så halkade jag lite hit och dit. Tappade bort mig när jag skulle springa men det var bra att Annika räknande iallafall (; Haha man skulle igenom en rockring och många tog fel rockring. Så söta! <3

Det var verkligen den bästa friluftsdagen någonsin! Vilken glädje man fick när man vann eller när det gick bra för varje grej, obeskrivlig! Vi skrek och jublade :D Jag fick ont i halsen och skrek på. Något pris ska vi nog få på måndag tror jag. hmm undra vad det kan vara! :)

Efter det så var jag helt slut och gick långsamt hem med Nathalie, Emma, Anna och Viktoria. Eller ja vi skulle gå till busshållplatsen eller ja spårvagnens hållplats som låg väldigt långt bort. nerförsbacke och allt! Sen skulle Nathalie ta en annan buss och då åkte vi andra hem med 48.
Haha vi skrattade och pratade hyfsat mycket och skojade med Anna om Ole :P hohoh.
Sen när vi var framme gick vi av på backa kyrkogata och gick in till netto =) Aja, vi hade skoj iallafall. Sen så sade Emma att jag kunde gå hem till henne en stund så det gjorde jag och vi hoppade på studsmattan, kollade på foton m.m. sen så skulle hon till sin pappa och frågade om jag ville hänga med och det gjorde jag också dårå. När vi var där så läste vi i frida tidningen, frågade frågor ja ur en bok, pratade m.m. skojigt! Sen när hon skulle följa mig hem så frågade hon om vi skulle till Pelles krav en stund så vi gick upp och fixade till det: VÄLDIGT FINT! Mossa på och vit mossa runt om, jag ristade in pelles namn och så mer på hans träskylt, vi lade blommor och sånt runt om skylten. Det blev verkligen jätte fint, vi hittade inga stenar så vi gjorde så istället för att lägga stenar runt om. Så vi kom till netto vid 14.15 kanske och så gick jag hem till henne m.m. sen så kom jag hem vid 20.45 och jag skulle ju bara vara hos henne en liten stund haha =)

en dag som är värd att minnas. världens bästa "skoldag" hittils tror jag :) Eller paddlingen var också skoj, det ska vi göra om några veckor.

pusshej

1 kommentar:

Anonym sa...

Va kul att läsa om din underbara "skoldag". Det är som att återleva känslorna man själv hade när världen var så problemfri och lätt om man jämför med vuxenlivet. ;) *kram*