fredag, maj 04, 2007

göttans helg igen!

Japp, då är det helg igen. Hade bara skola i två dagar och sedan så var det helg, det var ju valborg och klämdag, tisdag och måndag.
Jag har haft en jättebra långhelg :) ska berätta lite...

fredag: var i skolan och sådant, fast hade matte nationella och senare hade vi lästtest på spanska som skulle kanske vara ett nationellt prov senare.. Men när jag kom hem så satte jag vid datorn och sedan så glömde jag att köpa pellets så det gjorde jag vid kvart i fem. När jag kom hem igen så glömde jag att ta med mig mobilen så hade sonja ringt fast det stod okänt och sedan så hade sandra ringt. Jag visste inte det sedan när jag hade pluggat färdigt lite granna på no i balkongen när jag hade Dumle ute. Sen så tog jag med mig mobilen och gick ut ut med Dumle (alltså ut till gräsmattan och så) jag ringde Sandra och frågade vad hon ville och ja hon ville ha en sån berg-picknick hihih. Som vi har haft tidigare hehe sen så möttes vi och handlade sedan gick vi upp till berget och hade det roligt :D

lördag: Jag gick upp hyfsat tidigt för vi skulle in till stan och köpa balklänning hihi. JAG HITTADE EN UNDERBART FIN men den kostade 2700kr så nejtack liksom. Men men jag hittade senare en annan OTROLIGT FIN. Är faktiskt kär i båda klänningarna, den jag köpte är rosa och har ett band som man knyter under bysten typ. JÄTTE COOL OCH FIN! :D <3>(felicias/min systers pojkvän) för att fira min brors körkort. Vi åt i en resturang som heter "La Gondola" väldigt gott var det faktiskt. Jag beställde Pasta Pappardelle och de andar beställde något annat som jag inte kommer ihåg vad det hette. ;)
La gondola finns vid valand/avenyn mer information http://www.lagondola.se/ hihi.

Jag tog nog för mycket ost eller vad det var som man kunde lägga till så jag blev lite spydig.. men jag klarade mig fast jag skulle till Anna direkt efter så att min bror kunde släppa av mig.
När min bror hade släppt av mig så var ingen hemma och de hade stannat bilen för att se om jag skulle hem igen typ eller något ;b Jag ringde till Annas mobil och det visade sig att hon var i Selma och köpte godis.. *suck* Så jag fick vänta utanför Annas hus och mamma och de åkte iväg för Anna skulle komma om cirka 10 minuter. Ingen var hemma hos Emma heller så jag fick sitta där och slappa. Men jag ringde Sandra som var ute i skogen med Jasse och Malin ;)
Jaja när Anna kom så satte vi oss vid datorn och så, vi väntade på Natha/nathalie förstår du. Vi tänkte baka kladdkaka men orkade inte.. Jag var definitivt inte sugen på det p.g.a. maten i resturangen (för mycket ost). Men men vi väntade coh väntade, satte oss vid hennes vardagsbord och snackade sedan så hällde hon ut chips och dip. Sen spelade vi skissa och gissa en liten stund för vi var så uttråkade! NATHALIE KOMMER JU ALDRIIIIIG :( tänkte vi. Hon ringde och sade att hon skulle komma snart och så. (hon var nämligen med en annan person som hon sade när jag kom till Anna precis och hon skulle BARA prata med honom men nej nej det tar faktiskt inte tre timmar eller mer att göra det :P) Hon kom sedan och vi gjorde roliga grejer men jag berättar inte det hohoh :) That's a secret! Men hon körde mig hem med sin moppe hihi det var roligt.

söndag: jag kommer faktiskt inte ihåg vad jag gjorde denna dagen. Kanske slappade? Jag var nog rätt så trött den dan och så hade jag lite ont i huvudet. men jag pluggade nog och satt vid datorn eller något :P

måndag: då var jag med söta Sonja som jag fick reda på att hon läste min blogg och tyckte att jag skulle ta och uppdatera haha :D söt hon é! [[ni som läser får kommentera också]] men men vi åkte in till stan iallafall och skulle mötas i Zara (den nyöppnade klädaffären) det var otroligt trångt och jobbigt. haha massor med personer och de som arbetade där ropade i mikrofonen "manager till kassan tack" uhhhhhh jobbigt!! vi var där över en timma eller något *snark* tack vare att sonja ville byta en t-shirt och lämna en tröja men så hade hon tappat bort kvittot ;P så gjorde de ett undantag så fick hon bytesrätt så hon kunde byta den andra tröjan som hon inte ville ha till någon som kostar likadant. Vi gick runt och hon prövade några plagg och hittade ett sött som jag var med och valde vettu :) Sen efter det så gick vi till Burger king och åt sen så gick vi runt en liten stund i olika affärer och senare åkte vi hem till Sonja. Där hade vi också sköjjjit xD Jag åkte hem vid halv tio iallafall och det gillade inte mamma för det var i Angered och så var det typ mörkt haha.

tisdag: det var ingen dans iallafall för det är slut men jag ska ha sommarkurs :D YEY! som börjar v.20 rätt så snart faktiskt. hmmm.. vad gjorde jag?? ehmm.. jo! jag gick ut med Dumle ;) sen så pluggade jag och satt vid datorn faktiskt. Behövde ta det lugnt nu när det är dagen innan skolan börjar typ hihih. Jag kommer faktiskt inte ihåg så mycket. men klockan åtta så började Ugly betty och nio så började Desperate Housewives, väldigt bra avsnitt var det på båda.

Orkar inte skriva vad jag gjorde på onsdag, torsdag och fredag idag :) det var ju vanliga dagar och de ingår inte i långhelgen men jag kan säga att det var ett väldigt bra Greys Anatomy avsnitt, speciellt med Alex och Izzie. När de pratade som tredje person och när hon skulle känna på deras bröst ;D haha.

Pusshej

Inga kommentarer: